חשיבות המניעה והטיפול המוקדם כדי להימנע מלחץ מתמשך על העור

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

חומרתם של פצעי לחץ

פצעי לחץ הם פצעים כואבים הנוצרים בעור כתוצאה מלחץ מתמשך וחיכוך על אזור מסוים בגוף, בדרך כלל בנקודות בולטות כמו עצמות ישבן, עקבים, מרפקים, כתפיים ועוד. פצעי לחץ שכיחים במיוחד אצל אוכלוסיות עם תנועתיות מוגבלת כגון קשישים, אנשים מרותקים למיטה או כיסא גלגלים וחולים בבתי חולים. בנוסף, הם יכולים להופיע אצל כל אדם בריא כתוצאה מלחץ ממושך בזמן פעילות גופנית, ישיבה ממושכת בתנוחה אחת ועוד.

 

חשיבות המניעה והטיפול המוקדם

אם פצעי הלחץ אינם מטופלים בזמן, הם עלולים להחמיר ואף להזדהם. זאת מכיוון שהעור באזור פצע הלחץ הופך פגיע וחלש יותר, מה שמקל על חדירת חיידקים לגוף. כתוצאה מכך, פצע הלחץ יכול להפוך למוגלתי, כאוב וקשה הרבה יותר לריפוי. לכן, חשוב ביותר לנקוט באמצעי מניעה ולטפל בשלבים המוקדמים על מנת להימנע ככל האפשר מלחץ מתמשך וממושך על העור.

 

אמצעי מניעה מומלצים

אמצעי המניעה העיקריים כוללים שינויי תנוחה תכופים, שימוש באביזרי עזר להפחתת לחץ כגון כריות ומזרונים, שמירה על ההיגיינה  של העור ודאגה לתזונה איכותית. מומלץ לשנות תנוחה לפחות כל שעתיים כדי למנוע לחץ ממושך בנקודה אחת. יש להקפיד גם על ניקוי והיגיינה שוטפים של העור עם סבון עדין ומים פושרים, ולייבש היטב כדי למנוע זיהומים. מזרונים וכריות מותאמים אישית יכולים לסייע בהפחתת הלחץ על נקודות תורפה בגוף. מזון בריא ומאוזן חיוני לשיפור בריאות העור וחוזקו, ועל כן מומלץ להקפיד על צריכה של חלבונים, ויטמינים ומינרלים.

 

טיפול בשלבים ראשונים

אם וכאשר מופיעים סימני פצע לחץ ראשוניים, חשוב לפעול מידית כדי למנוע את התפתחותם לכדי פצע לחץ מורכב. בשלב זה מומלצים מוצרים ייעודיים כמו מזרון מקצועי לפצעי לחץ, המיועד לפיזור אופטימלי של משקל הגוף ומניעת לחצים ממוקדים. כמו כן, ניתן להשתמש במשחה לטיפול בפצעי לחץ של גאמידה המכילה מרכיבים מטפלים ומרככים כגון שמן קוקוס, ויטמין E ועוד. יש להקפיד על חבישה נקייה ויבשה של האזור ולהימנע ככל האפשר מלחץ או שפשוף.

 

מתי לפנות לייעוץ רפואי

אם פצע הלחץ אינו מחלים תוך 1-2 שבועות למרות הטיפול, מומלץ להיוועץ ברופא עור או ברופא המשפחה. תרופות מקומיות כגון משחות אנטיביוטיות או סטרואידים עשויות לסייע במקרים עמידים. טיפולים אחרים כוללים ניתוח להסרת רקמות פגועות, תוספי תזונה ועוד. הרופא יכול להעריך מהו הטיפול המתאים ביותר בכל מקרה לגופו.

 

סיכום

בסיכום, מניעה וטיפול מוקדם הם המפתח להימנעות מהיווצרות או החמרה של פצעי לחץ. עם שגרה של שינוי תנוחות, שימוש במוצרים מותאמים וניקיון היגייני נכון ניתן לחסוך הרבה כאב וסבל. אך אם הבעיה מחמירה למרות הטיפול הביתי, חיוני להיבדק אצל רופא לקבלת טיפול מקצועי נוסף

משחה

משחה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לטיפול בכאבים

אבחון, טיפול, מניעה והפגת כאבים. יחס אישי וצוות מקצועי בפריסה ארצית. הצטרפו גם אתם ללקוחות המרוצים שלנו שנפרדו מהכאבים וחזרו לנוע בחופשיות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר