התועלות של יוגה ומדיטציה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

לא במקרה הרבה מאוד אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, פונים לעשות יוגה ומדיטציה על בסיס קבוע. שני ענפים הקיים קשר עמוק ביניהם (למרות שניתן לבצע אותם גם בנפרד ובלי קשר אחד לשני), אשר מעניקים לגוף תועלות ורווחה פיזית ונפשית. יש מי שרואה בענפים אלו גם היבט רוחני.

המשמעות של יוגה, היא הרמוניה בין ההיבט הפיזי להיבט הנפשי, המנטאלי. בעזרת תנועות שונות בגוף אנחנו מתמודדים עם לחצים ומתחים נפשיים. בזכות כך שאנחנו מתמודדים עם לחצים ומתחים, יש לנו אפשרות לתת לגוף להשתחרר, להיות הרבה יותר גמיש ותנועתי. יוגה מומלצת לאנשים בגילאים שונים, בשביל לפתח תנועתיות וגמישות טובה יותר, אך גם בשביל שהם ילמדו כיצד לנשום נכון, כיצד להרפות ממתחים, איך להשתחרר מלחצים שיכולים להשפיע על התפקוד היומיומי שלהם.

הקשר בין מדיטציה ליוגה, נובע בין היתר מכך שבתחילת או סיום שיעור או תרגול יוגה, המתרגלים נוהגים לעשות מספר דקות של מדיטציה. המטרה היא לאפשר להם להתרכז טוב יותר, להשתחרר מהמחשבות, למרכז אותן בצורה נכונה ובעיקר לנשום בצורה סדירה. מכאן אפשר להתקדם הלאה, בין אם זה לשיעור ולתרגול ובין אם זה לשגרת היום-יום.

 

היתרונות והתועלות של יוגה ומדיטציה

ראשית, בזכות התנועות השונות שיוצרים במהלך התרגול וכמובן ככל שעובר הזמן ומתרגלים אותן יותר, קל הרבה יותר לבצע אותן באופן שגרתי. קל לשמור על יציבות, קל לבצע תנועות מורכבות מבלי שהגוף יכאב.

יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שקיימים מקרים שהתרגול עלול לייצר סחרחורות, בוודאי תנוחות שמיועדות להתמודד עם שינויים בשיווי משקל. לכן מתרגלים ביוגה חייבים להקפיד על שימוש באמצעים מתאימים, צריכת מים בכמויות גדולות וכן חיזוק השרירים, על מנת שיהיה להם קל לבצע את התנועות מבלי להתמודד עם מצב זה.

שנית, היוגה כאמור מאפשרת לנו להגיע למצב של ריכוז. מצב בו אנחנו יכולים לראות את הדברים בצורה ברורה ושלווה. הבהירות הזאת יכול לעזור לנו הן בהיבט נפשי, רוחני אך גם בהיבט פיזי. אנחנו הרבה יותר מרוכזים, אנחנו יכולים לבצע את התנועות השונות בצורה הרבה יותר זורמת, לכן נתמודד עם פחות פציעות.

שלישית, יוגה מאפשרת לנו להתמודד טוב יותר עם כאב. אחת הדוגמאות הטובות לכן הן בקרב נשים בהריון. נשים רבות בתקופה זו ניגשות לשיעורי יוגה בשביל שהן יוכלו להתמודד טוב יותר עם השינויים שהגוף שלהן עובר. התרגול עוזר להן להתמודד עם הכאב, לחצים ומתחים ומקל עליהן.

 

מה צריך לקחת בחשבון בזמן תרגול יוגה ומדיטציה?

תרגול יוגה על יתרונותיו הרבים, יכול לייצר גם קשיים איתם אפשר להתמודד ככל שמתרגלים יותר.

סחרחורות זו דוגמא אחת, אך מי שמתרגל יוגה לראשונה, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם כאבים באזורים שונים בגוף, קושי שנובע מעצם זה שהוא מעולם לא תרגל תנוחות כאלה. לכן חשוב לעשות מתיחות, שחרור, ולהמשיך לתרגל באופן עקבי עד שהגוף יתרגל.

יוגה

יוגה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לטיפול בכאבים

אבחון, טיפול, מניעה והפגת כאבים. יחס אישי וצוות מקצועי בפריסה ארצית. הצטרפו גם אתם ללקוחות המרוצים שלנו שנפרדו מהכאבים וחזרו לנוע בחופשיות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר